Míg a régi autóknál elég a próbalámpa alkalmazása, addig a mai autók 90%-ának teljes működését számítógépek végzik már. Ezek felismerik a rendszer esetéleges hibáit, eltárolják, és jelzik a felhasználó számára. Fejlett számítógépes rendszerekkel felszerelt autók javításához nélkülözhetetlenek a profi diagnosztikai műszerek. Az eltárolt időszakos vagy állandó hibákat speciális célszámítógéppel lehet kiolvasni. A hiba kiolvasás önmagában nem minden esetben felel meg a valós hibának, pusztán rávezet a tényleges problémára. Néhány esetben egyik hiba „eltakarja” a másik hibát. Ha minden esetben követnénk a hibakiolvasó eredményeit, rengeteg felesleges idő és pénz ráfordítással járna, éppen ezért nagyon fontos a jó szakember és annak nagy tapasztalattal rendelkező tudása.
Ezért a hibákat megfelelően kell tudni értelmezni, átlátni, ehhez tapasztalt szakember gárdára van szükség.
A diagnosztika a vezérlőegységgel történő elektronikus kommunikációt és mellette egységek és fődarabok rendszeren belüli vizsgálatát jelenti. Diagnosztikai műszereinket folyamatosan frissítjük, hogy szervizelésénél naprakészek legyünk. A hibakód segítségével megkeressük a hiba tényleges okát, és megállapítjuk, hogy mi okozza a problémát, majd megszüntetjük a hiba okát. A diagnosztika segítségével el lehet dönteni, hogy cserélni kell valamilyen alkatrészt, vagy javítani. Ezután következik a hibakód törölése.